среда, 26 ноября 2014 г.

På tide!

På tide!
Kilde: Mollys bubble

Jammen har hun rett, hun som sier det er på tide


med oppdatering på bloggen.


Jeg sjekker den stadig, sier hun,


og igjen og igjen blir jeg ønsket "Gledelig jul!"


Ja, så ble det visst en lang bloggepause denne vinteren.


Det er ikke å legge under en stol at lysten ikke har vært tilstede.


Men nå tar jeg altså meg selv i nakken og lager en ordentlig bloggpost!


Kilde: Mella & Malla

I det siste har jeg tenkt mye på teakbord.


Med kombinasjonen av at jeg har samlet på stoler


en god stund (ja, det går an!), og var klar for en ny vri,


endte vi opp med å selge spisestua i oljet eik


som vi kjøpte for noen år siden.


Jakten på bord var igang!


Kilde: ukjent

Jeg har lenge likt stilen på de gamle teak-spisebordene,


og jeg synes de har en slags klassisk modernitet i seg


som kun bord i dyrere prisklasse har i dag. (Bolia ++)


Siden et splitter nytt bord ikke var aktuelt akkurat nå,


ble bruktbutikkene, finn.no og div. kjøp&salg-sider svaret.


Kilde: Urban Retro

Ettersom vi bor i leiligheten, ville det ikke gjøre noe om


bordet var litt nett, slik jeg ser at flere av den typen er.


Så lenge det er innleggsplater til å utvide med.


Det var ett av mine krav til det fremtidige bordet.


Kilde: Fantastic Frank

Annet som var viktig var stilen på bordet:


Mønsterborder/utskjæringer - nei takk!


Det enkle er ofte det beste.


Kilde: Jeg er Jonathan

Kilde: Mella & Malla

Det ble heldigvis bare én uke uten spisebord (men med gjester på besøk!).


Jeg fant et jeg likte på en bruktbutikk i nærheten, og det ble med hjem.


"Besøker" du meg på Instagram, kan du se en smakebit av hvordan


det ser ut. Håper å få tatt noen bedre bilder etter hvert.


Det er enda litt uvant, må jeg innrømme,


men jammen ble det fint sammen med stolene mine!


H u r r a !


▲▲▲


Avslutningsvis kan jeg nevne at Instagram-feeden min


(i motsetning til bloggen?!) stadig blir oppdatert.


Der er smakebiter av hverdagslivet mitt:


litt interiør, litt hva-som-skjer, litt diy m.m.


Du finner den i venstre kolonne her.


Følg meg gjerne!



En blogg jeg har fulgt i mange år






Bilder lånt med tillatelse


Store muligheter for at det dukker opp







Bildene er lånt med tillatelse.







Bildene er lånt med tillatelse.

Kongler, gran og lys funker alltid,

Klarer dere å nyte adventstiden

Original article and pictures take lilltherese.blogspot.com site

Комментариев нет:

Отправить комментарий